Is het mogelijk goederen retour te sturen na aankoop?

Voor vragen rondom retourneren producten kunt u contact opnemen via info@spiegels.nl of via ons telefoonnummer: 0513 410000.

Hier vindt u het retourformulier en de retourvoorwaarden van onze ‘niet maatwerk’ producten. Voor een correcte afhandeling stellen we het op prijs dat u een ingevuld retourformulier toegevoegd  aan de retourzending.

Onder ‘niet maatwerk’ producten wordt verstaan: de bevestigingsmaterialen, zoals haakjes / klemmen.

Let op!

Wij willen u er expliciet op wijzen dat al onze spiegels maatwerk zijn. Daarmee zijn deze uitgesloten van herroeping. Dit geldt ook voor de spiegels die wij als standaard afmetingen op de website hebben vermeld. Deze producten zijn gebaseerd op standaard afmetingen die in de markt vaker voorkomen, maar zijn dus géén voorraadartikelen maar maatwerkproducten.

Wat zijn de voorwaarden bij het ruilen/retourneren?

Voorwaarden bij het ruilen en/of retourneren van niet maatwerk producten:

  • De zichttermijn van 14 dagen na afleverdatum is nog niet verstreken.
  • Indien mogelijk, is het artikel schoon, compleet en onbeschadigd.
  • Indien mogelijk, is het artikel niet gebruikt.
    De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk en niet door u beschreven.
  • De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen.
  • Voor retourzendingen vanuit het buitenland gelden andere voorwaarden.

Wat zijn de retourskosten?

U kunt bij spiegels.nl uw artikelen ruilen en/of retourneren binnen de zichttermijn. Echter, bij onjuiste retourneringen worden gemaakte kosten in rekening gebracht.

Indien er geen sprake is van een onjuiste of foutieve levering dan zijn de verzendkosten voor het retourneren voor rekening van de consument.

  • Naast het herroepingsrecht van 14 dagen bieden wij u de mogelijkheid om binnen 30 dagen gebruik te maken van onze retourprocedure..
  • Geretourneerde artikelen die door het niet degelijk verpakken zijn beschadigd kunnen niet worden gecrediteerd.
  • In geval van creditering wordt het aankoopbedrag en de eerder betaalde verzendkosten voor het leveren van de bestelling gecrediteerd, onder eventuele inhouding van niet noodzakelijke vracht- en rembourskosten. Bij het gedeeltelijk retourneren van een bestelling worden de eerder betaalde verzendkosten niet gecrediteerd.

Hoe moet ik retourpakket verzenden?

Indien u aan de voorwaarden bij ruilen en/of retourneren voldoet, kan het pakket retour gezonden worden. Zorg dat uw retourzending degelijk verpakt is en het retourformulier in de verpakking zit.

Wat gebeurd er met het tegoed na retourneren?

Mocht na het verwerken van uw retour een tegoed zijn ontstaan, dan wordt dit zo spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 14 dagen, teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Vermeld dus altijd duidelijk uw naam en rekeningnummer op uw retourformulier. Mocht u na 14 dagen nog geen geld of goederen ontvangen hebben, neem dan contact op met ons via telefoonnummer: 0513 410000.

Voor de uitgebreide garantie- en retourbepalingen verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.